mandag 25. oktober 2010

Tidlig førjulskos

I teorien er jeg en motstander av at julesnop og -pynt kommer i butikkene før midten av november, men hvert år når julebrusen kommer, blir jeg like glad! Den absolutte favoritten er disse glassflaskene. 


Jeg slo til og kjøpte mandariner i samme slengen, men det blir med denne ene gangen før julestrida setter inn. Mandariner er hellige julesaker! 

I helgen har jeg gått løs på bomullslageret mitt. Det har blitt noen kjøkkenkluter og grytekluter. De eneste jeg har festet trådene på er disse. 


Mønster: Bestemorruter med kant av fastmasker 
Heklekrok: 5 mm 
Garn: Dobbel tråd Mor Aase Bomull

Minner om at jeg har giveaway! Trekning 11. november.


8 kommentarer:

  1. Svigermor kjøpte julebrus til frøkna mi i dag også. Måtte tjuvsmake litt:-) Deilig med ekte Dahls julebrus! Ingen andre er like gode:-)

    SvarSlett
  2. Forstår godt du blir fristet :) Jeg er også i julestemning om dagen, mandariner og julebrus hørtes digg ut :D
    Alltid gøy med noen nye grytekluter!

    SvarSlett
  3. Helt eni me dæ ang. juleting i butikkan,å æ e åsså skjønt eni i at den julebrusen e den bæste :) Mmm...
    Flotte grutekluta du har hekla,du e så flink :)

    SvarSlett
  4. vi har også allerede prøvd julebrusen ;) måtte jo det!
    Flotte grytekluter, fargerike og flott :)
    ha en flott uke!

    SvarSlett
  5. Har ikke sett så mye juleting i butikkene enda, men så er jeg sjelden der. Når det kommer til julebrus, liker jeg Gran sin best. Men både julebrus og julemarsipan venter jeg med til første søndag i advent...

    SvarSlett
  6. Julebrus er et MUST, ja! Eller must fra Sverige - julmust. Ikke mange som liker det, for smaken er litt spesiell - men den er også bankers for meg.
    Gleder meg litt nå, kjenner jeg!

    SvarSlett
  7. Hei
    Å julbrus er så godt..Hamars julebrus er den beste..hhahah
    Har latt meg friste og kjøpt jeg åsså...Håper du har det bra og jeg ønsker deg en fortsatt toppers dag
    Klemmer fra Fruen

    SvarSlett
  8. Enig at julebrus er et must. Så fine grytekluter du har laget. Deilig å få brukt litt av sitt lager:)

    SvarSlett