søndag 1. april 2012

Påskestrikk

Her i huset har ikke påsken startet enda. Gubben jobber den stille uke mens jeg og Maja koser oss hjemme, og venter på at han skal få noen lange, herlige dager sammen med oss. Ikke mange dagene igjen nå.

I påsken skal jeg strikke på ett sett til Maja. Planen er ei lue med votter og sokker. Lua etter oppskrift fra Strikk til Småfolk, som var i salg i butikkene for litt siden. Dersom lua blir bra må jeg trylle frem sokker og votter også. Må jo ha matchende sett :-)



Jeg har jo fått strikket litt siden sist, men har vært lite blogging. Etter iPaden kom i hus blir det sjeldent til at jeg slår på pcen. Ønsker meg en ordentlig god blogg-app! Vel, jeg har strikket mitt første "ordentlige" sjal. Tidligere har jeg prøvd meg på det enkle nøstebarn-sjalet, men falt virkelig for Multnomah! Og når det til og med fantes en norsk oversettelse, ja da var det bare å sette i gang. Brukte 50 gram Holst Supersoft i fargen Porcelain Blue.


Jeg har allerede planlagt å strikke dette sjalet enda en gang. Tenker grått?!



2 kommentarer:

  1. Så herlig rosa garn det var. Tenker det blir nydelig til ei lita prinsesse.

    Ønsker deg og dine en god påske!

    SvarSlett
  2. Multnomah er et supert sjal. Skulle ønske det var litt større.

    SvarSlett