tirsdag 6. august 2013

Plan C i finull

For en stund siden kjøpte jeg noe finull uten mål og mening. Garnet ble endelig brukt da jeg fant oppskrift på denne genseren hos Merete: http://meretesmonstermonster.blogspot.no/2011/11/plan-c-og-forslag-til-tilpasninger-til.html?m=1 
Jeg har fulgt bloggen hennes i noen år nå, og hun lager så mye fint! Vel verdt å ta en titt. 
Oppskriften passer perfekt til vår forholdsvis slanke toåring, men jeg tror ikke dette var det perfekte garnet til formålet. Eller? Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg synes. Maja synes det stikker, så hun nekter å ha den på. Tror jeg må prøve en runde med Milo tøymykner før jeg gir meg. Garnet er fint det, og det blir sikkert strikket noe ego-strikk etter hvert. 
Jeg synes oppskriften var veldig lettfattelig og resultatet ble bra. Strikker gjerne denne igjen! 

2 kommentarer:

  1. Utrolig fin farge kombo til jenten din :) Kjempe søt!

    SvarSlett
  2. Den ble helt herlig! Fargene er nydelige sammen. Legg den i litt balsamvann en stund og klem det inn i genseren. Kanskje den blir mykere da :)

    SvarSlett